Имрӯз дар Академияи миллии илмҳои Тоҷикистон бахшида ба 100 -солагии Шоири халқии Тоҷикистон Аминҷон Шукуҳӣ таҳти унвони «Ҷойгоҳи Аминҷон Шукӯҳӣ дар адабиёти муосири тоҷик» конфронси илмиву амалӣ баргузор гардид.
Дар кори конфронс Ёрдамчии Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон оид ба масъалаҳои рушди иҷтимоӣ ва робита бо ҷомеа Эмомалӣ Насриддинзода, роҳбарони вазорату идораҳо ва олимону донишмандон иштирок намуданд.
Дар конфронс гуфта шуд, ки Аминҷон Шукӯҳӣ шоири чирадаст, яке аз чеҳраҳои барҷастаи адабиёти асри XX буда, дар осори ҷовидонааш раҳоварди бузурги дирўзу имрӯзи замонааш бо ифода ва андешаҳои баланди бадеию фалсафӣ ва ахлоқию инсонгароӣ ба риштаи тасвир оварда шудааст.
Аминҷон Шукӯҳӣ дар ҳама жанру навъҳои адабӣ асар эҷод намудааст. Фаъолияти адабии ӯ бо таълифи шеър оғоз гардида, дар тӯли умри худ 8 маҷмӯаи шеър нашр намудааст, ки тасвири масъалаҳои замон, ахлоқу одоби ҳамида, ишқи поки инсонӣ ва дӯстии халқҳо аз мавзӯоти асосии ашъори ӯ мебошад.
Таъкид карда шуд, ки дар эҷодиёти Аминҷон Шукӯҳӣ осори мансур мақоми хоса дошта, ҳикояҳои «Шаҳло ва Шифо», «Имзои шахсӣ», «Парии ҷазира», ки маҳсули каломи худи ӯ мебошад, мисоли ин гуфтаҳо мебошад. Инчунин саҳми ин шоири тавоно дар рушди адабиёти бачагона, публитсистика ва мақолаҳои интиқодӣ низ назаррас аст.
Бояд гуфт, ки Аминҷон Шукӯҳӣ ҳамчун шоири нозукбаён, сиёсатмадори барҷаста дар адабиёти тоҷик зуҳур карда, дар қатори дигар шоирон ба яке аз паҳлуҳои асосии адабиёти тоҷик-назм тозагиҳо ворид намудааст.
Зимни ифтитоҳи конфронс президенти Академияи миллии илмҳои Тоҷикистон Фарҳод Раҳимӣ баргузории солгарди бузургони илму адаб, сиёсат, маориф ва фарҳанги гузаштаву муосир, қадрдонӣ ва ҳифзи мероси адабӣ, фарҳангӣ таърихиву илмиро аз рукнҳои асосии сиёсати Ҳукумат ва давлати Тоҷикистони соҳибихтиёр дониста баён дошт, ки ин дастгириҳо бешубҳа аз сиёсати созанда, маорифпарварона ва фарҳангии Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон сарчашма мегиранд.
«Маҳз тавассути сиёсати хирадмандонаи Сарвари давлат мо тавонистем дар даврони Истиқлолияти давлатӣ як силсила маъракаҳои муҳими илмию адабӣ ва фарҳангиро бо иштироки донишмандон ва коршиносони номии хориҷию ватанӣ дар сатҳи баланд баргузор намоем. Аз ҷумла, таҷлили ҷашни бошукӯҳи 1100 -солагии давлатдории Сомониён, 2700 — солагии китоби муқаддаси «Авасто», 1310 — солагии Имоми Аъзам, 2500- солагии Истаравшан, 2700- солагии Кӯлоб, 3000 -солагии Ҳисори шодмон, 5500 -солагии Саразми бостон, бузургдошти чеҳраҳои барҷастаи адабӣ, илмӣ, фарҳангӣ ва сиёсии гузшатаи дуру наздик- Борбад, устод Рӯдакӣ, ибни Сино, Носири Хусрав, Камоли Хуҷандӣ, Камолиддин Беҳзод, Мир Сайид Алии Ҳамадонӣ, Садриддин Айнӣ, Абдураҳмони Ҷомӣ, Нақибхон Туғрали Аҳрорӣ ва дигарон исботи ин гуфтаҳоянд. Ин чорабиниҳо на танҳо як мавриди бисёр муносиб ва хуб барои шинохти бисёр амиқ, таҳқиқ ва баррасии илму адаб ва фарҳанг мебошанд, балки воситами муассири дар заминаи арзишҳои миллии гузашта ва муосир тарбия намудани насли ҷавон ва баланд бардоштани сатҳи худшиносию худогоҳии миллӣ ба шумор мераванд. Ҳамоиши илмии имрӯза низ давоми мантиқии ингуна чорабиниҳо мебошад»,-афзуд Фарҳод Раҳимӣ.
Иштирокдорони конфронс иброз намуданд, ки осори Аминҷон Шукӯҳӣ на танҳо имрӯз, балки фардо низ барои миллати тоҷик, хусусан дар тарбияи насли наврас ва ҷавонон аҳамияти хосса дорад.